Huisstijl ULO Gorinchem

ULO Gorinchem, centrum voor cultuur, ondernemen en samenleving

De ULO is uniek in zijn soort. Het verbindt mensen met diverse achtergronden en uitgangspunten. Het is een centraal punt waar mensen hun kennis en activiteiten delen. Het faciliteert duurzame menselijke ontwikkeling in de meest brede zin van het woord. Of het nu gaat om het bereiken van een zakelijke doelstelling of het verder ontwikkelen van vaardigheden. De unieke doelstelling van de ULO is door Stefan ondersteund met een onderscheidende huisstijl.

Grote architectonische en maatschappelijke waarde komen samen

Volgens de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed is de voormalige school uit 1938 van algemeen belang vanwege de cultuur- en architectuurhistorische waarde – als voorbeeld van een school uit de interbellumperiode – vanwege de voor het eind van de interbellumperiode karakteristieke, Traditionele bouwstijl (Delftse School) uit het oeuvre van G.J. Geijtebeek.

Basisprincipes concept huisstijl ULO

Het kenmerk van de centrale ontmoetingsplaats is door Stefan vertaald in het ontwerp van het logo van ULO. Dit is gebaseerd op de gevelsteen van ULO, waar twee ronde elementen in elkaar verweven zijn: “Ondernemersschap en Onderwijs”. De term “school” staat niet alleen voor de activiteit van onderwijs, maar ook voor de plaats van “samenscholing” of ontmoeting.

De verschillende kleuren om de centrale plaats laten zien de variatie in mensen en activiteiten die hier plaatsvinden. Uitgangspunt van de gebruikte van fonts en kleuren komen uit de historische bestemming en bouwmaterialen van het (school)gebouw.

Visuele identiteit

De huisstijl van de ULO Gorinchem bepaalt de visuele identiteit van de organisatie. De goede vormgeving maakt de essentie van de ULO herkenbaar en tastbaar.

Meer weten over huisstijlontwikkeling en wat dat voor uw organisatie kan bieden? Neem contact met ons op.

Monto Media geeft uw onderscheidend vermogen een eigen gezicht. Met creatieve concepten die uw merkwaarde ondersteunen en het rendement van uw marketing en communicatie verhogen. Onze concepten zorgen voor een sterker merk en een hogere omzet. Stefan Bergman is al meer dan 25 jaar werkzaam op het gebied van marketing en communicatietrajecten. Als ondernemer bekleedde hij directiefuncties bij verschillende bedrijven op het gebied van crossmedia en webapplicaties. Daarnaast heeft Stefan door zijn ervaring als consultant en projectmanager een grote hoeveelheid kennis opgebouwd op het gebied van conceptontwikkeling, e-commerce, ERP systemen en marketingautomatisering.

Hoe kunnen wij helpen?

  • Ik geef toestemming aan Beeldkazerne om mijn gegevens te verwerken, op de manier zoals omschreven in de privacy verklaring.