Verandering van tijdperk en merkwaarde

In deze verandering van tijdperk, ontstaan volop nieuwe en innovatieve businessmodellen. Deze nieuwe industrieën vormen een bedreiging voor oude branches. Dat betekent dat deze oude branches zichzelf opnieuw moeten uitvinden en nieuwe businessmodellen moeten ontwikkelen. Het draait om het creëren van nieuwe mechanismen om waarde genereren en inkomsten te verwerven. Daarbij kan het ook zijn dat nieuwe innovaties het huidige businessmodel uitbreiden om het concurrentievermogen te verbeteren.

Beloften en verwachtingen

Goodwill, een optelsom van beloften en verwachtingen, bepaalt voor een derde deel de waarde van een organisatie.* Wat een merk uniek maakt, is de beleving. Merkwaarde maakt het verschil.

Het door Stefan ontwikkelde Monto Media Merkwaarde Model®, helpt organisaties de focus te geven in hun (veranderende) business. Het geeft inzicht in de markt, de doelgroep en de concurrentie. De merkwaarde geeft richting aan een duidelijke missie, visie en belofte. Het definieert het onderscheidend vermogen en welke toegevoegde waarde organisaties bieden en daarmee hun bestaansrecht continueren.

(*bron Brand Valuation, Interbrand Juli 2008)

Meer weten over het door Stefan ontwikkelde Monto Merkwaarde Model® en de fundamentele bijdrage die het kan leveren aan uw organisatie? Neem contact met ons op.

Hoe kunnen wij helpen?

  • Ik geef toestemming aan Beeldkazerne om mijn gegevens te verwerken, op de manier zoals omschreven in de privacy verklaring.